Странице

уторак, 10. јун 2014.

Gocina Lincer (Linzer) torta ♪♫♪



Evo prvo male zavrzlame:
Moj školski drugar se oženio Gocom, ona mi je drugarica sa fakulteta, ali ih nisam ja upoznala...
Goca se druži sa mojoj zaovom koja mi je drugarica iz srednje škole, a nije me upoznala sa bratom sa kojim sam imala sudbonosni susret na moru...
Recept je nasleđen od bake Gocinog muža koja je bila austrijanka, a stigao je iz Nemačke, odakle ga je Goca poslala mojoj zaovi, a ona ga je prosledila meni...

Ajmo sad na Lincer (Linzer) tortu koja je meni više kolač, ali je nacionalni recept Austrije, pa ne bih da joj menjam ime! Ova koju sam pravila se razlikuje od ostalih jer u nju ide kakao. 

Goco, hvala ti...  



Sastojci:
250 gr omekšalog putera
250 gr šećera
250 gr mlevenih badema
250 gr brašna
1 puna velika kašika kakaa
malo   cimeta
malo   mlevenog karanfilića
1 kesica vanil šećera
1 jaje
čaša (200 ml) crvene kisele marmelade (moja je od višanja)

Priprema:














Od navedenih sastojaka (osim marmelade) zamesiti testo i ostaviti 1 sat na hladno mesto, najbolje u frižider.














Oko 3/4 testa razvaljati u okrugli pleh kome se odvaja dno (moj je prečnika 24cm) i koji za svaki slučaj obložimo peki-papirom da se testo ne lepi. Izdići ivice naviše i po želji ih ukrasiti. Preko testa rasporediti marmeladu i razvući je ravnomerno do uzdignutih ivica.
Od preostalog  testa praviti  trakice, stavljati ih popreko na marmeladu tako da se dobije ukrasna ukrštena "ograda”. Umesto ograde moze se napraviti modlom desetak zvezdica, pa njih posuti po marmeladi. 
Ja sam razvaljala testo i radlom (reckastim točkićem) sekla trakice. Testo je prilično mekano kad se tanji, pa sam ga povremeno stavljala u frižider da se stegne. Trakice isto, jer se kidaju..


Staviti u zagrejanu rernu (180°C) i peći oko 60 minuta. Proveriti posle dvadesetak minuta da vatra nije prejaka  i da kolač ne pocrni previše. Kad je pečen, ohladiti na žici.
Ako nemate strpljenja da čekate vreme potrebno da torta odstoji do služenja, pecite je 40 minuta.


Ako imate strpljenja, kolač ostavite da stoji barem 4 dana - da otpusti i da se razvije njegov pravi ukus. Onda skuvajte kafu, sipajte neki liker (ja sam višnjevaču), isecite doooobro parče torte, pustite muziku i uživajte!



Kao što ću i ja danas na prvi dan penzije... ♪♫♪ ♥ ♪♫♪ 




Umesto trakica, modlom se mogu izrezati željeni oblici i poređati preko marmelade.
Kod mene su srcaD i cvetići, za godišnjicu braka.. 




2 коментара:

  1. Delicious! Very nicely presented! Willing to come for coffee and a delicious cake

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thanks. I'm waiting for you... Bring your golden syrup and pancakes for changing! :)))

      Избриши