Странице

уторак, 5. мај 2015.

Bundeva sa bademima i gorgonzolom



Bundeva je mnogo zgodna biljka za gajenje... Ubacite seme u zemlju, malo zalijete i kraj. Ona nikne, sama se širi i raste, ispod nje nema trave pa ne mora da se kosi, nema prskanja hemijom, kiša joj je dovoljna za vlagu. Na jesen samo pokupite plodove koji su sazreli, odložite na prohladno tamno mesto i koristite kad vam ustreba.

Bundeva je još zgodnija za pripremu, jer od nje možete da spremate i slatka i slana jela. Već sam negde pisala da sam ranije bundevu jela samo u slatkoj piti, eventualno klot pečenu, posutu šećerom i cimetom, ali u poslednje vreme više je volim u slanim kombinacijama... 

Ova bundeva sa slika je jesenas ubrana zelena. Mislila sam "ništa od nje, al neka stoji, možda i ispadne nešto". I zaboravila sam na nju, bila je baš dobro sklonjena. Onomad je nađem u ostavi, vidim uzrila. Isečem - ona dobra! Tako da je za prvomajski ručak napravljeno ovo skroz jesenje jelo.


Sastojci:
1,5 kg bundeve (muskatne, iliti "tamburice")
3 kašike maslinovog ulja
1/2 kašičice sušenog timijana (ili nekoliko stabljika svežeg)
100 gr badema (ili oraha)
100 gr gorgonzole (ili nekog drugog plavog sira)
so i biber po ukusu

Priprema:


  • Oprati i očistiti bundevu i iseći na kocke veličine zalogaja (približno 2,5 cm). 
  • Poređati ih u pleh podmazan uljem (može i na papir za pečenje), posuti timijanom, poprskati uljem i peći 30-45 minuta da bundeva omekša u rerni zagrejanoj na 220°C.
  • Pečenu bundevu sipati u činiju, dodati badem (ili orah) i kockice sira, začiniti solju i biberom, pa sve ovlaš izmešati. 
  • Servirati posuto sa još malo timijana.


U izvornom Najdželinom receptu koriste se pecan (čita se pikan) orasi koje ja nisam imala, a nisam imala ni naše domaće, pa sam ih zamenila bademom. Stavila sam cele, a mogu i seckani. Možete ga i malo propeći, ja nisam jer volim sirovi... 
Dodala sam još nekoliko kapi aćeta balzamika i par listića rukole po uzoru na recept Jelene sa bloga Foodforthought. Da mi malo i kisi i gorči..





15 коментара:

  1. Interesantna kombinacija... A slikeeeeeee... gledam ih i užiiiiivammm... ;-)
    Skoro nije bilo lepših, ni na drugim blogovima koje pratim... ;-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneška, kombinacija je takva da sam ovo spremala dva puta u tri dana! Dopalo se gostima, a i nama. Drugi put sam umesto gorgonzole stavila kockice fete i može i tako da prođe...
      Hvala ti na komplimentima ♥ Bundeva je zahvalna za slikanje i baš fotogenična, pogotovo u ovoj irskoj oranž-belo-zelenoj kombinaciji!

      Избриши
  2. Voooolim bundeva u svakoj formi, prosle godine probala sam "seme u zemlji" i nije mi uspelo, Puuuno kise je bilo,neznam, bilo je puno tikvice i zelene boranije i to je bilo to.Slike su ti fantasticne kao uvek,pozdrav puno

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prošle godine je mnogima ispropadalo zbog onih kiša, pa da se nadamo da će ove biti bolje.
      Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  3. Mislim da je perfektno kombinovati blagu bundevu sa jacim ukusom gorgonzole, a i bademi su tu za teksturu. Bozanstveno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U pravu si, Jasna. Kombinacija je baš dobra i ukus kompletan. Hvala ti. ♥

      Избриши
  4. It's perfect dish! It looks good, smell and feel up to me! ;-P

    ОдговориИзбриши
  5. Upravo stavljene sjemenke bundeve u zemlju, pa ako sta bude, probacu recept :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Držim fige da lepo porastu, moje su već nikle... Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  6. Slažem se, čudnovata biljčica koju obožavam... :) A, ovako pripremljenu nisam je probala. Deluje mi vrlo ukusno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nalence, znači i tebi je bundeva miljenica... Odlična je u slanim kombinacijama, kako god da je spremiš ne možeš da omaneš! Hvala ti ♥

      Избриши
  7. Gago, svaki put sve tako divno prezentujes da odmah ogladnim vec od slicica.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lanče, sad vidiš kako je meni kad dođem na tvoj blog! Sve bih probala... Hvala ti ♥

      Избриши