Странице

недеља, 6. март 2016.

Fritata sa dimljenim lososom



Dimljenog lososa obožavam! Obzirom da je meni skup, povremeno se počastim manjim pakovanjem da me mine želja. Na blogu imam desetak recepata sa lososom, uglavnom dimljenim. Ovaj put sam ga spremala na jednostavan način, a dobila divnu slanu "poslasticu" očaravajućeg ukusa!

Wikipedia piše "losos je riba srodna pastrmki, vrlo ukusnog mesa i da dostiže dužinu od 1,5 m. Mladi lososi žive u tekućoj vodi dve godine, a zatim nastavljanju život u moru (okeanu) da bi se posle nekoliko godina vratili u reke i uzvodno dospeli do mesta mrešćenja u blizini izvora gde polažu ikru (jaja)."  O tome koliko je losos koristan pogledajte ovde -> klik
Meso lososa je karakteristične ružičaste boje i veoma je ukusno. Losos može da se peče/griluje, da se koristi sirov u sušiju ili dimljen, kada je pravi delikates koji se koristi i u najsvečanijim prilikama.


Sastojci:
100 gr dimljenog lososa
1 kašičica putera
4 jajeta
100 gr krem sira
malo soli
malo seckane mirođije

Priprema:


  • Namazati 2 veća remekina (ili dva mala vatrostalna sudića) sa malo ulja. Pažljivo ih obložiti tankim listovima dimljenog lososa i ostaviti da malo prelaze preko ivica sudova toliko da kasnije mogu da se preklope.
  • U činiji umutiti jaja, sir i so, pa im dodati seckanu mirođiju i sve lepo sjediniti.
  • Zagrejati tiganj, ubaciti puter da se rastopi i obloži celu površinu. Dodati smesu od jaja i sira i mešati par minuta dok masa ne očvrsne.

  • Napuniti pečenim jajima remekine obložene lososom.
  • Preklopiti krajeve lososa da sve pokriju.
  • Izvrnuti "paketiće" od lososa na tanjire, dekorisati i poslužiti.


Ja sam uz ovo jela salatu od pečene cvekle, kisele krastavce (sve sečeno na štapiće) i prepečen hleb. Dimljena riba i jaja sa sirom su se neočekivano lepo složili u fantastičan ukus, mogu samo da kažem mljac! ;)





8 коментара:

  1. Анониман6. март 2016. 10:42

    Odlišna kombinacija. Volim losos baš. Sve mi se dopada
    uključujući i tanjir!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dubravka, hvala ♥ Tanjir je kupljen u onim prodavnicama sve za 1 evro, svideo se i meni jer je neobičan :)

      Избриши
  2. Za razliku od svezeg lososa, dimljeni mi bas nije po ukusu. Ipak, posto se u ovom receptu pece, a stvarno divno izgleda, mozda si mi otkrila nacin kako da uzivam u toj zdravoj namirnici.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleks, izgleda da nisam dobro objasnila.. Losos se ne peče! Njime se samo obloži sud/kalup, unutrašnjost napuni prženim jajima i sirom, preklopi višak da se "zatvori" paketić i odmah istrese na tanjir.. Hvala ti na svraćanju ♥

      Избриши
  3. Divno izgleda, svecano! Ovdje se puno jede losos i prave se cesto rolati sa lososom upravo za svecane prilike. Jako mi se svidja i sam tanjir.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, baš ću da pogledam i rolate sa dimljenim lososom. Obzirom da ga volim, taman da pokupim još neki način za pripremu.. Hvala ti ♥

      Избриши
  4. Sprytnie to wymyśliłaś. Pięknie podałaś tę swoją fritatę. Chętnie bym zjadła!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Agnieszka, hvala ♥ Pravim još jedan losos-paketić posebno za tebe..

      Избриши