Странице

недеља, 24. јул 2016.

Pohovan kupus



Kupus spremljen na ovaj način sam jela samo jednom u životu kod moje koleginice sa posla Mitre, pre više od 30 godina. Bila mi je neobična ideja da se pohuju listovi kupusa, ali kad sam probala bila sam oduševljena. Pošto smo tada šporet i ja bili na "Vi", zaboravila sam na ovakvo spremanje, ali sam ga se setila onomad kada sam pravila sarmu od slatkog kupusa. Bilo mi je žao da bacim preostale probarene listove, pa sam po sećanju napravila skoro isti pohovani koji mi je ostao u pamćenju.

Iako se pohovana hrana smatra najmanje zdravom, ponekad sebi priuštim i nešto ovako, što bi se reklo "za svoju dušu". Ovaj pohovani kupus me podsetio na vreme kada se nešto pohovano skoro obavezno jelo svake nedelje za ručak, posle supe, a pre kolača...


Sastojci:
10 obarenih listova slatkog kupusa (manjih) 
2 - 3 jajeta 
malo soli 
po potrebi brašna 
po potrebi prezle
po želji malo susama
po potrebi ulja 

Priprema:


  • Priprema listova je ista kao za sarmu: u dublju šerpu sipati vodu i staviti da se greje. Za to vreme očistiti manju glavicu kupusa, odnosno ukloniti koren i spoljne oštećene listove. Kada voda proključa, spustiti kupus tako da udubljenje gde je bio koren bude okrenuto prema dnu šerpe i laganim okretanjem glavice pomoću lopatica ili kašika blanširati spoljne listove koji će se lako odvojati od glavice. Ukoliko se neki teško odvaja, nožićem recnuti uz rebro i odvojiti ga. Listove prokuvati par minuta, slagati u sud i pokriti ih da se još malo upare. Prohlađene raširiti i pritisnuti ravnim većim poklopcem (ja imam rešetku kojom pokrivam običnu sarmu) da se poravnaju.


  • Brašno i prezle sipati odvojeno u veće plitke tanjire (u prezle po želji dodati malo susama). Jaja umutiti sa malo soli. Uvaljati list kupusa u brašno, umočiti ga u jaja, i na kraju ubaciti u sud sa prezlama da se skroz njima obloži. Jako veliki listovi se mogu preklopiti pa onda panirati, jer su prilično tanki i dobilo bi se na debljini.
  • U nelepljivom tiganju zagrejati kašičicu ulja, pa pripremljeni list pohovati da porumeni sa obe strane. Tako uraditi sa ostalim listovima. 


Poslužiti odmah dok je toplo, dodati omiljeni preliv. Ja sam u gusti jogurt dodala so, beli luk i seckanu nanu.


Nisam probala, ali verujem da se listovi kupusa mogu spremiti i u rerni, samo ih poprskati sa malo ulja i peći na nauljenom peki papiru dok ne porumene. 




Ovo je na Coolinarici bio recept dana 17. jula 2017. godine



14 коментара:

  1. Divna priča, po običaju. I sećanje na nedeljne ručkove. Ponekad i ja budem grešna, šta ću kad volim pohovano. Kupus volim jedinao sladak u salati, ali ne znači da ovo neću probati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Olgice, hvala ❤ Zalo se ranije šta ide običnim danima, a šta nedeljom - supa, rinflajš sa renom ili sosom, pohovane šnicle ili piletina, pire, salata i na kraju skromniji kolači, a oni sa puno krema i torte su bile za važnije prilike.. Volim i ja pohovano, ali ne smem, pa samo ponekad..

      Избриши
  2. Анониман24. јул 2016. 13:57

    I ja bih da budem "grešna", na ovaj način, sa ovako ukusnim ručkom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sunčice draga, možemo i zajedno da "grešimo", ali posle ide ispaštanje.. Hvala ti na javljanju ❤

      Избриши
  3. Mmmmmm, volim pohovano.... a ovaj kupus izgleda tako ''apetitlih''...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneška, hvala ❤ Volim i ja, ali već 30 godina nemam šta da pohujem osim kačkavalja.. A onda sam se opsetila ovog recepta moje koleginice, tačnije njene mame, pa reko' ajd' da ga podelim.

      Избриши
  4. Više sam nego sigurna da je ovo odlično. Meni je jedini problem što nikada ne poham povrće, a vrlo rijetko i meso i to onda na malo ulja ili u pećnici. Nikada nismo jeli pohano, nisam naučila, a kako nikada nisam imala fritezu, nisam naučila ni djecu. Tako da ću u ovom neobičnom pohancu uživati samo ovako, preko ekrana.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nemam ni ja fritezu i vrlo retko pohujem (ovaj kupus na 1 maloj kašičici ulja je više pečen). Možda 2-3 puta godišnje i to isključivo kačkavalj
      , jer je to moje omiljeno kafansko jelo. Ovaj recept je mnogima zanimljiv jer je neuobičajan ovaj način spremanja barenog kupusa. I naravno da ne očekujem da oni koji ne jedu ovakvu vrstu hrane na osnovu ovog jednog jela to "projedu", kao što ni meni, pored stotine predivnih recepata sa mesom, ne pada na pamet da to isto meso jedem... Hvala ti na javljanju ❤

      Избриши
  5. Super ideja, prvi put cujem. Probala sam ga peci u tavi i odlican je. Ovo mi se bas cini zgodno, kao snicla za vegeterijance :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja nisam nigde videla ni čula, samo sam ga tada jela kod moje drugarice i nikada više.. Hvala ti na javljanju! ❤

      Избриши
  6. Анониман25. јул 2016. 21:16

    Gde me nadje, gde me nadje. Pun pogodak. Kupus je moj broj 1 na listi jela. Ovakav nisam nikad pravila, žurim da nadoknadim. Inače tučkovi koje ti opisuješ su bili najomiljeniji meni kad ih baka spremi...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Važno da sam te našla!A ja baš nisam luda za kupusom, pa mi se ovako pohovan sviđa, jer mu jaja i prezle daju ekstra ukus! Hvala ti.. ❤

      Избриши
  7. Sad si me zaintrigirala...znam par 'kupusara' koji bi bili odusevljeni probati ovo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, hvala ti! ❤ Biće mi drago da "kupusari" isprobaju i ovo jelo..

      Избриши