Странице

недеља, 21. август 2016.

Pogača "buket hrizantema"



Videla sam sliku na Pinterestu, iskopala recept na jednom ruskom forumu i morala da je napravim, jer je baš dekorativna.. Inače pogače retko pravim, pogotovo od belog brašna. Prešaltovala sam se na integralno, osim kada pravim neke kolače ili kada mi dolaze gosti, pa mi treba nešto što će se svima svideti. Iako su moji gosti spremni na novotarije, kao i na zdravije varijante klasične hrane, napravila sam izuzetak i spremila im ovu divotu od belog brašna.


Često prepričavamo anegdotu kada mi je tata bio u gostima i pojeo Maksijevu večeru. Desilo se da je u vreme večere moj Zoki u šerpici dinstao za našeg psa džigericu i slaninicu i to je mirisalo do neba, iako je radio na terasi! U isto vreme sam ja za večeru tati ponudila vege musaku od patlidžana, a pošto mi ne jedemo meso, nije mi na pamet palo da bi on nešto drugo. Tata me kao u šali pitao da li bi mogao da pojede tu pseću večeru. Prvo sam se zgranula, a onda shvatila da nema razloga da on to ne pojede, jer su i džigerica i slaninica bili sveži, sud u kome su spremani besprekorno čist i morala sam da se pomirim sa tim da je "pseća" večera njemu mirisala lepše od moje vege musake. Epilog je da je moj Zoki te večeri i po drugi put spremao džigericu sa slaninicom, jer je prvu prociju pojeo moj tata... 😃 

E pa, iako bi moj tata verovatno više voleo neki drugi nadev (kakav je u receptu sa neta, gde je pogača nadevena salamom, kobasicama i sirom), ja sam moju pogaču nadevala dimljenim kačkavaljem koji joj je dao divan šmek. Takođe sam pročitala da nadev može biti i sladak (nutela, pekmez, itd..), a ne vidim razlog da se ne koristi i nadev za štrudlu sa makom ili orasima. U tom slučaju se ni moj tata ne bi bunio!


Sastojci:
250 ml mleka
15 gr svežeg kvasca (ili 1 kesica instant kvasca)
1 kašika šećera
550 gr brašna
1 kašičica soli
1 jaje
2 kašike maslinovog ulja
30 gr rastopljenog putera
po želji za nadevanje:
kačkavalj (dimljeni) sečen na listiće, naresci, nutela..
za premazivanje:
1 žumance + 2 kašike mleka

Priprema:


  • Kvasac staviti u šolju, sipati preko njega malo mlakog mleka (tek da ga prekrije) i dodati šećer. Ostaviti desetak minuta dok kvasac "krene". 
  • Brašno prosejati u sud za mešenje, posoliti, dodati kvasac, jaje, rastopljeni puter i ulje, pa uz postepeno dolivanje mlakog mleka zamesiti srednje meko testo. 
  • Sud sa testom pokriti i ostaviti da narasta dok ne udvostruči zapreminu. 
  • Naraslo testo premesiti, pa podeliti na 7 delova približne težine svakog dela 130-140 gr. Pokriti ih kuhinjskom krpom i ostaviti da se odmore 15-20 minuta.


  • Rastanjiti jedan deo testa u krug prečnika 17 cm (radnu površinu i testo posipati brašnom). 
  • Preklopiti krajeve testa jedan preko drugog. 
  • Oklagijom rastanjiti testo na dužinu od 21 cm i širinu od 7,5 cm. 
  • Oštrim nožem zaseći testo 1 cm u dubinu, a na razmaku od 1 cm.


  • Dimljeni kačkavalj iseći na tanke listove. 
  • Na testo rasporediti listiće kačkavalja, pa ga pažljivo smotati u cvet. 
  • Donji deo malo pritiskati da se cvet ne razmota, a i da se gornji deo malo otvori. 
  • Isto postupiti sa ostalim delovima testa.


Cvetove poređati u kalup prečnika 26 cm obloženim papirom za pečenje, pokriti kuhinjskom krpom i ostaviti sat-dva da pogača naraste (moja tepsija je 28 cm, pa su se cvetovi malčice razišli). Naraslu pogaču premazati mešavinom žumanceta i mleka.


Peći 45 minuta u rerni zagrejanoj na 180°-200°C. Posle 15 minuta pečenja pogaču pokriti folijom da ne gori. Pečenu pogaču po želji premazati sa malo rastopljenog putera (ja nisam), prohladiti i poslužiti. Odlična je sama, sa jogurtom, a može se servirati kao deo predjela uz sireve, razne nareske i salate.


Za rupe u pogači je zaslužan sir!






14 коментара:

  1. Jako zanimljiva i prekrasna, pravi ukras na svakom stolu.

    ОдговориИзбриши
  2. Pogača je divna a i ja bi Medinu veleru naročito sa ovom pogačom :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Veco ❤ Sa ovom pogačom bi Maksijeva večera bila za klasu bolja!

      Избриши
  3. Prelepa je, nema veze sto je od belog brasna, to je ok ponekad za dusu :) Znam mnogo kandidata u mojoj porodici koji bi isto kao tvoj tata :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleks darling, hvala ti ❤ Većina mojih gostiju se raduje promeni i bezmesnom ručku, ali tata jok. Njemu je pečenje uvek br.1, pa kada mi on dolazi ja pojačam ponudu na stolu..

      Избриши
  4. Zaista jedna divna pogača. Pitam se ako je napravimod integralnog brašna mođda bude ok :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dubravka, sigurno može od integralnog brašna, pa semenkice gore ili u testo.. puno je mogućnosti, ja sam dala osnovnu. Hvala ti na javljanju! ❤

      Избриши
  5. Baš mi se sviđa sve iz ovog posta, i ideja i realizacija i priča pride.

    ОдговориИзбриши
  6. Bas slatko izgleda taj buketic, a prica o tatinoj veceri izmamila mi je osmeh.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Minjončice draga, hvala ti puno! ❤ Kod nas je vazda neka zezancija :)))

      Избриши