Странице

уторак, 18. октобар 2016.

Thina - sos od tahinija




Ne, ne... ovo nije obična tahini pasta! Ovo je bliskoistočni sos - namaz kome je osnova tahini, a koji se uz svima dostupne dodatke pretvara u odličan sos. Njime se preliva falafel u lepinji, a služi se još i uz tanke lepinje, humus, salatu ili namaz od patlidžana i druge bliskoistočne divote.. Pravila sam pola mere, jer ja inače ne umem da se zaustavim kada mi se nešto mnogo svidi! A po ovom sosu bih mackala dokle god ga ima u činijici.. 😋


Sos mi liči na majonez od susama, a bez jaja, čak bi mogao u nekim (posnim) jelima i salatama da menja majonez.. Recept mi je "šapnula" moja Goca, a kao i sve što sam čula od nje i ovo je odlično! I još kaže da je recept dobila od žene rodom iz Izraela, da je t'hina njihov naziv za tahini i čita se kao grleno h/r, pa se čuje "trina"..
Sastojci :
2 dl hladne vode
1 limun - sok
1 kašičica soli (ako je tahini slan, onda manje)
2-3 češnja sitno seckanog belog luka
1/4 kašičice bibera
2 kašike seckanog peršuna
maslinovo ulje
aleva paprika ili kumin (može i oba)
još malo peršuna za dekoraciju

Priprema:


  • Tahini staviti u dublji sud i postepeno dolivati hladnu vodu uz stalno mešanje (varjačom, mikserom ili u blenderu na slabije obrtaje). Može i viljuškom da se radi, pokretima kao kada se mute jaja.
  • Kad pasta pobeli dodati limunov sok, so, biber, beli luk i ponovo promešati. Po potrebi dodati još malo vode. Sos treba da je gustine kao majonez. 
  • Razvući u male plitke tanjire, preliti sa malo ulja i posuti alevom paprikom ili kuminom i seckanim peršunom. 






















Jede se umakanjem tanke lepinje u thinu, uz masline, kao preliv uz falafel, salatu/namaz od patlidžana, razne salate i turšije..






8 коментара:

  1. Jako volim ovakvu vrstu kuhinje i ovo je sigurno odlično. Šteta što takve stvari neamju oni koji bi trebali, kao recimo novi izraelski restoran u Zagrebu. A da te angažiraju?:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se recept sviđa! A Što se angažovanja u restoranu tiče, mogu samo da budem savetnik.. 😃

      Избриши
  2. Bas zanimljivo zvuci i divno izgleda. Svidja mi se posuda u kojoj si posluzila :) I one lepinjice pored :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala ti 💖 Lepinjice uvek zamesim kad pravim ovako nešto, a sud (tažin) sam dobila na poklon i to baš sa te strane sveta..

      Избриши
  3. Ked je sve tako lepo servirano, pozelis odmah da sednes za sto i ne ustajes.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga 💖 Uglavnom tako i biva - ne ustajem dok sve ne počistim :)))

      Избриши
  4. Odlično! Dajte recept da domaći Tahini, kupovni je baš skup!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jelena, hvala ❣ Recept za domaću tahini pastu je već na blogu, a u sastojcima kod ovog recepta je link (crvenim slovima ispisano domaći tahini) koji vodi do njega. Takođe imate na desnoj strani Najposećenije recepte poslednjih 30 dana, Tahini je prvi, ima i sličicu :)))

      Избриши