Странице

четвртак, 8. децембар 2016.

Šišarke od sira i badema



Dok sam bila dete, prvi znak da se bliže novogodišnji praznici bilo je otvaranje vašara na Beogradskom sajmu. U bezbroj hala bezbroj ponuda, a u najvećoj zabavni park sa ringišpilom, čuvenom balerinom, kućom straha, autićima koji se sudaraju i da ne nabrajam već.. Trešti muzika, a između tih skalamerija se nagurali prodavci slatkiša, sa popularnim šarenim lušama, šećernom vunom i ušećerenim jabukama. Okolo parka u prvom redu su bili štandovi prepuni staklenih i krhkih ukrasa za jelke, svećica od voska i papirnih girlandi.. Ukrasi su pažljivo umotavani u novinsku hartiju da se ne polome do kuće. Među njima su uvek mogle da se nađu staklene šišarkice, koje su bile jedan od najčešćih simbola dolazeće Nove godine na jelkama, čestitkama ili kalendarima.. 🎄

Onomad je na FB moja Goca podelila sliku sa nekog sajta na kojoj su bile šišarke slične ovim mojim sa slike. Morala sam da ih napravim, a ideja je dušu dala za nastupajuće praznike! I dok sam ih pravila, kroz glavu su mi prolazila sećanja sa novogodišnjih vašara iz šezdeset i neke.. 🎅



Sastojci:
240 gr sira (kod mene je feta) 
2 -3 kašike majoneza (ili thine)
2 kašike sušenog paradajza oceđenog od ulja 
1 kašika seckanog mladog luka 
1 kašičica seckane mirođije 
po ukusu bibera i soli 
100 gr badema 
za dekoraciju:
grančice ruzmarina

Priprema:


  • Bademe rasporediti u jednom sloju na pleh i tostirati (propeći) u rerni zagrejanoj na 180°C desetak minuta. Ostaviti da se ohlade.  Sušeni paradajz iseckati (najlakše se seče kuhinjskim makazama), očistiti i iseckati mladi luk i mirođiju.
  • Sir i majonez (ili thinu) sjediniti i dodati im seckani sušeni paradajz, seckani mladi luk i mirođiju. Pobiberiti i sve dobro izmešati, pokriti i ostaviti da odstoji nekoliko sati na hladnom (ili preko noći).
  • Od ohlađene mase napraviti dve gomilice u obliku šišarki. Zabadati tostirani badem od užeg dela prema širem delu šišarke, pa isto uraditi sa drugom. Od grančica ruzmarina napraviti zelenilo koje će da "glumi" borove iglice.
  • Poslužiti sa krekerima kao predjelo, ili kao meze uz aperitiv.. 


Ove dekorativne i izuzetno ukusne šišarke su pravi ukras na prazničnom stolu.. Inače, možete da kombinujete sa sirom i druge sastojke - u receptu sa FB je korišćena pržena slanina, ja sam je zamenila sušenim paradajzom, a majonez thinom.. Bitno je da se u masu od sira nabocka badem joj daje izgled šišarki.. 😊 






Ovo je na Coolinarici bio recept dana 11. decembra 2017. godine