Странице

понедељак, 22. јануар 2018.

Buhtle


Biće ovo baš slatki januar što se recepata kod mene tiče.. 




Buhtle sa slike su mi prve koje sam u životu napravila! Nije da ih ne volim, ali mi one, kao ni krofne, nikada ne padnu na pamet, pogotovo što u poslednje vreme gledam da testa sa belim brašnom ne spremam i ne jedem.. Ne bi ih pravila ni sad, da nije bila igrica na Coolinarici sa temom Alisa u zemlji čudapa otuda i ova scena kao sa čajanke u 6.00 kod Ludog Šeširdžije..
Inače volim da spremam razna peciva od kiselog testa, rekoh već ranije da je to zasluga jedne četvrtine moje prečanske krvi. Volim i da ih jedem, obično preteram, a kasnije se kajem.. Ovaj put sam zamesila manju količinu testa (polovinu dole navedene mere), pravila buhtlice u mini izdanju, pa je i kajanje bilo manje ;) 


Sastojci:
600 gr brašna
20 gr svežeg kvasca
1 kašičica šećera
40 ml mlake vode
90 gr šećera
1 kesica vanilin šećera
malo soli
2 jajeta
2 žumanceta
240 gr mleka
100 gr putera + 50 gr za premazivanje
za punjenje - marmelada po želji

Priprema:
  • Kvasac i šećer rastopiti u mlakoj vodi i ostaviti da kvasac zapeni i naraste. 
  • U prosejano brašno dodati šećer, vanil šećer, malo soli i promešati. Uliti nadošli kvasac, jaja i žumanca, rastopljen puter i mlakim mlekom zamesti mekano testo, najbolje mikserom pomoću spiralnih dodataka. Ostaviti na toplom da se diže dok ne udvostruči zapreminu (oko 1 sat). 
  • Naraslo testo lagano premesiti i podeliti na kuglice (kod mene ih je bilo 19). Rastanjiti prvu kuglicu i u sredinu staviti kašićicu marmelade. Spojiti krajeve i dobro ih prilepiti, premazati kuglicu rastopljenim puterom, pa je staviti spojem okrenutim na dole u kalup prečnika 26 cm podmazan puterom. Tako nadevati sve ostale kuglice. 
  • Ostaviti buhtle da se ponovo dižu nekih 15-20 minuta. Peći ih u rerni zagrejanoj na 180°C dok ne porumene i počnu da se odvajaju jedna od druge (oko pola sata, možda koji minut više u zavisnosti od rerne). 


Pečene buhtle ostaviti par minuta u kalupu da malo odmore. Prebaciti ih na tanjir za posluživanje, posuti prah šećerom i poslužiti. Dobre su i tople i hladne.

Kao što rekoh u uvodu, pravila sam testo od pola mere i dobila sam 19 buhtlica pečenih u tepsiji prečnika 20 cm. Mogu se puniti i drugim nadevom (slanim ili slatkim), ja sam ostala verna klasici..