Странице

среда, 14. фебруар 2018.

Žele od crvenog vina



Iako sam onomad već preporučila keksiće sa vinom kojima se možete počastiti danas na svetog Trifuna (koji je zaštitnik vinogradara i vina), svrbeli su me prsti da napravim još nešto! Ovaj desert je baš neobičan, ali je pravim ljubiteljima crvenog vina sigurno primamljiv, pogotovo onima koji vole ukus i miris kuvanog vina! Prvi put sam ga pravila još u oktobru, otud i grožđe kao dekoracija na većini slika, a juče sam ga spremala ponovo i ovaj put za dekoraciju koristila kumkvat. Žele se hladi u frižideru, a danas posle ručka ćemo njime da se sladimo.. 🍷




Sastojci:
6 dl crvenog vina 
2 dl vode 
8 kašika smeđeg šećera 
1 štapić cimeta 
nekoliko zrna karanfilića 
malo korice pomorandže 
1 list lovora 
1 kesica biljnog želatina (agar-agara)
1 filter kesica čaja po  izboru - mešavina jabuke, cimeta, pomorandže, šipka.. 
za dekoraciju - voće po želji i/ili jestivo cveće 

Priprema:






















  • U sud staviti vino, vodu, šećer, karanfilić, pomorandžinu koru, štapić cimeta i lovor. Po želji dodati i jednu filter kesicu čaja po izboru (mešavina jabuke ili pomorandže, šipka..), ja nisam.
  • Staviti na vatru da proključa i pustiti neke vri 5 min (ili 15 ako želite da što više alkohola ispari ) 
  • Procediti vino i lagano žicom umešati biljni želatin (agar-agar), pa kuvati kako piše u uputstvu proizvođača.
  • Gotov žele uliti u kalupe ili čaše. Ostaviti da se stegne i ohladi.


Dekorisati žele svežim voćem (kriškom mandarine, pomorandže ili zrncima nara). Kao što već rekoh na početku, ovaj žele sam prvi put pravila u sezoni grožđa, pa sam ubacila par zrna i cvetove nevena kao dekoraciju, a danas sam za ukršavanje koristila režnjeve kumkvata.
Ako ne možete da nađete agar-agar, za pripremu ovog želea može se koristiti i Džemfix, a količina koju ćete upotrebiti je navedena u uputstvu proizvođača..